Miljarden mensen maken elke dag gebruik van het internet om toegang te krijgen tot informatie en waardevolle content. De connectiviteit is groter dan ooit tevoren en zal naar verwachting alleen maar toenemen.
In onze huidige maatschappij is traditionele marketing steeds meer naar de achtergrond verdwenen, terwijl digital marketing steeds meer en meer op de voorgrond treedt.
Om van online bezoekers klanten te maken, moet elk bedrijf zich aanpassen aan deze verandering.
En laat dat nu net onze expertise zijn 🙂
Door het gebruik van digitale strategieën kun je hoogwaardige leads genereren.
We spreken dan over:
Verder in deze blog bespreken we deze strategieën uitvoeriger.
Wat houdt digitale marketing in?
Digitale marketing omvat alle digitale acties die je levert om potentiële klanten voor je bedrijf te winnen.
Als ondernemer maak je gebruik van een veelheid van digitale kanalen om je aanbod kenbaar te maken en te verspreiden. Het is een verzameling van acties die je toepast om jouw doelgroep te bereiken via het internet.
Als je die doelgroep hebt bereikt, kan je warme leads omzetten naar loyale klanten.
Een goed doordachte digitale marketingstrategie zorgt ervoor dat relevante gebruikers terugkeren naar je website. En niet alleen dat: we gaan voor een zo hoog mogelijk conversiepercentage!
Waarom is digitale marketing van belang?
Digitale marketing is belangrijk omdat je doelgroep zich op het internet bevindt. Jouw toekomstige klanten maken continu gebruik van hun smartphones en computers om online toegang te krijgen tot informatie.
Het is een onmisbaar onderdeel van ons dagelijks leven geworden: hoe vaak zit jij op jouw telefoon om iets op te zoeken?
We gebruiken onze smartphone of laptop van zodra we ontwaken tot vlak voordat we naar bed gaan. Of dat een goede evolutie is, laten we hier even in het midden. Het is in elk geval de dagelijkse realiteit!
Je wilt je publiek dus bereiken waar ze het meest waarschijnlijk zijn: ONLINE
Digitale marketing is belangrijk omdat je publiek online is, en als jij daar niet bent met jouw bedrijf, dan mis je een hoop kansen.
Waarom nemen ondernemers contact met ons op?
Simpelweg omdat wij voor hen een digitale strategie opzetten en hiermee hun bedrijf online op de kaart zetten!
Hiervoor zou je met ons in zee moeten gaan:
Als je inzet op digitale marketing geef je jezelf dus de mogelijkheid om concurrerend te zijn en op gelijke voet te spelen met grote(re) bedrijven. Je vergroot je online zichtbaarheid in zoekmachines zoals Google en op social media.
Een ander voordeel is dat je bij online marketing makkelijk de effectiviteit kan meten. Elke maand krijg je een overzicht van de resultaten en wat jouw investering heeft opgeleverd. Is er meer trafic naar jouw website? Zijn er meer telefoons binnen gekomen? Heb je meer volgers op social media? Hoeveel bereik heb je online?
Meten is weten :-)
Op basis van deze cijfers, passen we onze strategie aan.
Concreet?
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
De basis voor een succesvolle digitale marketingstrategie is SEO. Wij zorgen ervoor dat jouw website bovenaan staat bij de zoekresultaten voor bepaalde keywords. Niet via betalende advertenties, maar wel op een organische manier.
En ja… dat kost tijd. Maar het geeft de beste resultaten op lange termijn. We besparen je alle technische details, maar een SEO traject geeft zekere resultaten!
Zoekmachine adverteren (SEA)
Zoekmachine adverteren of search engine advertising verwijst doorgaans naar alle advertenties bovenaan of onderaan een resultatenpagina van een zoekmachine.
Hiervoor maken we gebruik van Google Ads en betaal je een bedrag per klik op een advertentie.
Zoekmachine adverteren kan uiterst effectief zijn, omdat de advertenties op het juiste moment aan de juiste mensen getoond worden.
Social media marketing
Social media marketing vergroot je online zichtbaarheid door sociale media kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en nog veel meer. Door middel van organische content (en eventueel betalende advertenties), kom je in contact met je doelgroep. Je genereert op die manier meer verkeer naar je website. De resultaten worden geanalyseerd en we houden de vinger aan de pols.
E-mailmarketing
Met deze vorm van digitale marketing wordt een campagne opgezet aan de hand van een e-mail, met als doel een product of een dienst te promoten door een mogelijke klant rechtstreeks aan te spreken via zijn e-mailadres.
En vergis je niet: marketing via e-mail is niet dood!
Een e-mailcampagne zou zelfs beter presteren dan een gesponsorde campagne op sociale kanalen.
Content marketing
Deze term verwijst naar content die wordt gemaakt en gedeeld via verschillende kanalen. Het doel is om waardevolle content naar klanten te verspreiden om brand kenbaar te maken en hun online zichtbaarder te worden.
Ben je geïnspireerd geraakt door deze blog?
Nice!
Neem even contact met ons op en we bekijken samen de mogelijkheden.
We houden ervan om met jou mee te denken en een solide strategie op te zetten.
Tot snel!
Let's connect!
We zijn hier om jou te helpen!
Stuur ons een bericht en we nemen contact op.
Of bel ons: 0494 30 86 64
BE1004 688 188 - Kleine Schuurstraat 26 9040 Gent - Copyright Maro Media