Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Maro Media


ALGEMENE VOORWAARDEN VAN MARO MEDIA


Dit zijn de algemene voorwaarden (hierna: “Algemene Voorwaarden”) van Maro Media met maatschappelijke zetel te Kleine Schuurstraat 26, 9040 Gent en ingeschreven in de K.B.O onder het nummer 1004.688.188.


Artikel 1. Toepassingsgebied en aanvaarding

1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod, elke offerte en elke tot stand gekomen overeenkomst met betrekking tot diensten die door Maro Media worden aangeboden. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van de algemene voorwaarden of andere bedingen van de Klant. 

1.2 Elke bestelling, opdracht of akkoord met de offerte houdt een aanvaarding in van deze Algemene Voorwaarden, zonder enig voorbehoud, door de Klant die verklaart daarvan voor de totstandkoming van de overeenkomst kennis te hebben genomen in een voor hem begrijpbare taal. Door de aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden erkent de Klant dat elk van deze voorwaarden werkelijk gewild is en geen van deze voorwaarden, afzonderlijk of gezamenlijk, een kennelijk onevenwicht schept in de overeenkomst tussen Maro Media en de Klant. Bij de prijsbepaling werd rekening gehouden met deze Algemene Voorwaarden.


Artikel 2. Offertes

De offertes van Maro Media worden steeds opgesteld aan de hand van de gegevens verstrekt door de Klant. Offertes zijn pas bindend na aanvaarding door de Klant én navolgende bevestiging door Maro Media. 


Artikel 3. Uitvoering

3.1 De eventueel in het aanbod, de offerte/overeenkomst door Maro Media vermelde termijnen (bijvoorbeeld in een tijdschema) vormen geen essentieel bestanddeel van de overeenkomst. 

3.2 Een vertraging in de uitvoering van een bepaalde dienst kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding, interesten of weigering om de diensten in ontvangst te nemen.

3.3 De op Maro Media rustende verbintenissen vormen inspanningsverbintenissen. Maro Media levert redelijke inspanningen om het door de Klant gewenste resultaat te bereiken, doch het eventueel niet bereiken van dit resultaat vormt geen fout in hoofde van Maro Media en levert de Klant geenszins een recht op terugbetaling of schadevergoeding.

3.4 De overeenkomst wordt gesloten voor een bepaalde duur zoals vermeld op de offerte. Indien de Klant de overeenkomst niet opzegt voor de dag waarop de overeenkomstig eindigt, wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd voor eenzelfde bepaalde duur. De Klant kan de overeenkomst evenwel op elk ogenblik voortijdig opzeggen mits het respecteren van een opzegtermijn van één maand (cf. art. 6.1).


Artikel 4. Prijs en betaling 

4.1 De prijs voor de diensten van Mario Media is deze vermeld op de offerte en vormt, behalve indien anders bepaald op de offerte, een maandelijkse abonnementsprijs. 

 

 

Bijkomende diensten op vraag van de Klant, die niet vervat zijn in de offerte, worden bijkomend aangerekend. 

4.2 De Klant aanvaardt het toezenden van de facturen per e-mail.

4.3 Alle facturen van Maro Media zijn betaalbaar binnen de termijn vermeld op de factuur. Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld binnen deze termijn wordt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling het factuurbedrag verhoogd met een verwijlintrest van 1% per begonnen maand waarbij elke begonnen maand geldt als een volledige maand en met een forfaitaire vergoeding van 10% van het factuurbedrag. Door de aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden erkent de Klant dat deze forfaitaire vergoeding evenredig is aan het nadeel dat Maro Media lijdt door de vertraging in de betaling. Dit geldt onverminderd het recht van Maro Media om een hogere vergoeding te vorderen mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.

4.4 Maro media is gerechtigd om haar verbintenissen t.a.v. de Klant op te schorten dan wel de overeenkomst te ontbinden indien de Klant zijn betalingsverbintenis niet nakomt. 

4.5 Indien de factuur op verzoek van de Klant op naam van een derde werd uitgeschreven, dan blijft de Klant hoofdelijk en solidair met de derde gehouden ten opzichte van Maro Media. 


Artikel 5. Overmacht

5.1 Maro Media is niet aansprakelijk voor een vertraging in de uitvoering of voor een niet-uitvoering van haar verbintenissen omwille van gebeurtenissen buiten haar normale controle die de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert, inbegrepen maar niet beperkt tot energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-) netwerk, niet of niet-tijdige levering van producten of diensten van andere ingeschakelde derden. In deze gevallen behoudt Maro Media zich het recht voor om de overeenkomst te beëindigen of te herzien. 

5.2 Wanneer de werkzaamheden ten gevolge van overmacht worden onderbroken, zal de uitvoeringstermijn worden geschorst voor de duur van deze onderbreking en worden vermeerderd met de tijd nodig voor het heropstarten van de werkzaamheden. 


Artikel 6. Beëindiging en herziening van de overeenkomst

6.1 De overeenkomst kan op elk moment opgezegd worden door de Klant of door Maro Media mits het respecteren van een opzegtermijn van één maand via e-mail aan info@maromedia.be. De opzegtermijn gaat in op de eerste dag van de maand na de maand waarin opgezegd werd. De Klant dient derhalve de maandelijkse abonnementsprijs te betalen van de maand waarin opgezegd wordt alsook deze van de maand na deze waarin opgezegd wordt. Tijdens de opzegtermijn voert Maro Media haar verbintenissen verder uit zoals overeengekomen.

6.2 De overeenkomst kan op elk ogenblik door Maro Media eenzijdig en zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst worden beëindigd voor het geheel of het nog niet uitgevoerde gedeelte ingeval de Klant zich in staat van faillissement of gerechtelijk akkoord bevindt, het vertrouwen in de kredietwaardigheid van de Klant geschokt wordt door daden van gerechtelijke uitvoering, bij vereffening of stopzetting van de activiteiten van de Klant of indien de Klant een ernstige wanprestatie begaat zoals het niet tijdig voldoen van de facturen. Maro Media is in dat geval gerechtigd om niet tot levering van diensten over te gaan of verdere leveringen stop te zetten, zonder dat hiervoor enige vergoeding kan verschuldigd zijn. 

6.3 Alle omstandigheden die bij het sluiten van de overeenkomst redelijkerwijze onvoorzienbaar waren en die de uitvoering van de overeenkomst ernstig bezwaren geven Maro Media het recht op de ontbinding of herziening van de overeenkomst tot hetgeen Maro Media en de Klant redelijkerwijze zouden zijn overeengekomen op het tijdstip van het sluiten van de overeenkomst indien zij rekening hadden kunnen houden met deze omstandigheden. 


Artikel 7. Aansprakelijkheid en klachtindiening

7.1 Maro Media is slechts aansprakelijk wegens de niet-naleving van haar contractuele verbintenissen, indien en slechts voor zover die schade is veroorzaakt door haar opzet, zware fout of bedrog. Voor overige fouten is zij niet aansprakelijk. 

7.2 Maro Media is nooit aansprakelijk voor indirecte schade en kosten (zoals bv. gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade aan derden, etc.). De aansprakelijkheid van Maro Media is voor de gehele opdracht in elk geval beperkt tot het bedrag van de voor die bestelling bedongen prijs (excl. btw). Daarnaast is de aansprakelijkheid tevens in elk geval beperkt tot het bedrag dat door de verzekeraar van Maro Media wordt gedekt en uitbetaald. 

7.3 Klachten dienen, om ontvankelijk te zijn, schriftelijk (aangetekend of via mail aan info@maromedia.be) bij Maro Media aan te komen 7 kalenderdagen na de ontdekking van de tekortkoming of na het moment waarop dergelijke ontdekking redelijkerwijze had kunnen gebeuren.


Artikel 8. Logingegevens en verwerking persoonsgegevens

8.1 Indien de Klant haar logingegevens en/of wachtwoorden van bepaalde accounts bezorgt aan Maro Media, dient de Klant deze logingegevens en/of wachtwoorden te wijzigen van zodra Maro Media geen toegang meer dient te hebben tot de accounts van de Klant.

8.2 Maro Media neemt de bescherming van persoonsgegevens ernstig en verwijst hiervoor naar haar https://www.maromedia.be/privacy-verklaring

8.3 Voor zover persoonsgegevens van het cliënteel van de Klant verwerkt worden op de server van Maro Media, heeft Maro Media de hoedanigheid van verwerker. In dat geval handelt Maro Media zoals uiteengezet in “Bijlage 1 – Gegevensbescherming” die integraal deel uitmaakt van deze Algemene Voorwaarden. De Klant heeft de hoedanigheid van verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De Klant verklaart de verplichtingen die rusten op de verantwoordelijke voor de verwerking, opgenomen in deze verordening integraal na te leven.


Artikel 9. Nietigheid en volledigheid

9.1 Deze Algemene Voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen de Klant en Maro Media, met betrekking tot het erin opgenomen voorwerp. Wijziging van een of meerdere van de clausules, brengen geen enkele wijziging mee van de overige clausules die van strikte toepassing blijven. 

9.2 Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden als overmatig ruim wordt verklaard, zal de bepaling, niettegenstaande dit feit, uitvoerbaar zijn tot het maximum toegelaten bij wet. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden als volledig ongeldig wordt beschouwd, zullen de Klant en Maro Media deze te goeder trouw vervangen door een bepaling welke zo dicht mogelijk het economisch effect van de ongeldig verklaarde bepaling benadert. In elk geval heeft de eventuele nietigheid van een bepaling in de Algemene Voorwaarden niet de nietigheid van (één) (van) de overige bepalingen tot gevolg.


Artikel 10. Bevoegdheid en toepasselijk recht

10.1 Het Belgische recht is van toepassing op alle geschillen die verband houden met de overeenkomsten van Maro Media. 

10.2 In geval van geschillen of betwisting zijn enkel de rechtbanken van het rechtsgebied Gent (afdeling Gent) bevoegd.


BIJLAGE 1 – GEGEVENSBESCHERMING


Indien Maro Media als verwerker optreedt, geldt het volgende:


1. Maro Media wendt de persoonsgegevens enkel aan voor de uitvoering van haar opdracht en volgens de schriftelijke instructies van de Klant. 


2. Maro Media zal de persoonsgegevens niet verwerken voor eigen doeleinden, noch deze doorsturen naar een derde land of een internationale organisatie zonder daartoe schriftelijke instructie te hebben ontvangen van de Klant. Indien Europese of nationale regelgeving Maro Media tot een bepaalde verwerking verplicht, stelt Maro Media de Klant, voorafgaand aan de verwerking, in kennis van dat wettelijk voorschrift, tenzij die regelgeving deze kennisgeving om gewichtige reden van algemeen belang verbiedt.


3. Maro Media zal de noodzakelijke bijstand verlenen aan de Klant in het kader van het melden van een inbreuk in verband met persoonsgegevens aan de toezichthoudende autoriteit en/of aan de betrokkenen. 


4. Maro Media zal, voor zover mogelijk, de noodzakelijke bijstand verlenen aan de Klant om de verzoeken tot uitoefening van de rechten van de betrokkenen te beantwoorden. Maro Media beantwoordt voormelde verzoeken en aanvragen van de betrokkenen evenwel niet zelf, dit blijft de verantwoordelijkheid van de Klant. 


5. Maro Media stelt de Klant alle informatie ter beschikking die nodig is om de nakoming van de verplichtingen in het kader van de regelgeving inzake gegevensbescherming aan te tonen en zal audits in dit verband mogelijk maken en daartoe bijdragen.


6. Maro Media en de Klant treffen passende technische en organisatorische maatregelen om een op het risico afgestemd beveiligingsniveau te waarborgen. 


Bij het bepalen van de maatregelen wordt rekening gehouden met de stand van de techniek, de uitvoeringskosten, alsook met de aard, de omvang, de context en de verwerkingsdoeleinden en de qua waarschijnlijkheid en ernst uiteenlopende risico’s voor de rechten en vrijheden van personen. De maatregelen omvatten, waar passend, onder meer het volgende:


a) Pseudonimisering en versleuteling van persoonsgegevens;

b) Het vermogen om op permanente basis de vertrouwelijkheid, integriteit en veerkracht van de verwerkingssystemen en diensten te    garanderen;

c) Het vermogen om bij een fysiek of technisch incident de beschikbaarheid van en de toegang tot de persoonsgegevens tijdig te herstellen;

d) Een procedure voor het op gezette tijdstippen testen, beoordelen en evalueren van de doeltreffendheid van de technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de verwerking.


Bij de beoordeling van het passende beveiligingsniveau wordt met name rekening gehouden met de verwerkingsrisico’s, vooral als gevolg van de vernietiging, het verlies, de wijziging of de ongeoorloofde verstrekking van of ongeoorloofde toegang tot doorgezonden, opgeslagen of anderszins verwerkte gegevens, hetzij per ongeluk hetzij onrechtmatig.


Indien Maro Media een andere verwerker in dienst neemt, worden aan deze verwerker dezelfde verplichtingen opgelegd als deze uiteengezet in deze bijlage.


Na afloop van de overeenkomst zal Maro Media, naar gelang de keuze van de Klant, alle persoonsgegevens wissen dan wel terugbezorgen en de bestaande kopieën verwijderen, tenzij de opslag ervan Unierechtelijk of staatsrechtelijk verplicht is.




Share by: